כתיבה שיווקית באנגלית

כתיבה שיווקית באנגלית – 5 טיפים לכתיבה נכונה

הגיע הזמן לפרוץ את הגבולות שהצבתם לעצמכם בתחילת הדרך ולהרחיב את קהל היעד שלכם. אם עד עכשיו התמקדתם בפרסום בעברית, אין ספק ששיווק באנגלית יכול להגדיל את החשיפה שלכם בקרב קהל יעד רחב הרבה יותר. הטיפים שלפניכם יעזרו לכם עם אחת המשימות המרכזיות שנלוות להחלטה הזו: כתיבה שיווקית באנגלית. הכינו דף ועט, והתחילו לרשום.

 

זהו את הקהל שלכם

זה נשמע פשוט וברור מאיליו, אבל כשמדובר בכתיבה שיווקית באנגלית זיהוי הקהל חשוב עוד יותר. זאת משום שיש הבדל גדול בין כתיבה לקהל ישראלי דובר אנגלית, לבין כתיבה לקהל אמריקאי או אירופאי. כתיבה שיווקית באנגלית או תרגום לאנגלית צריך להתאים לאוזן הקשבת (או לעין הקוראת) כדי שתוכלו להעביר את המסרים שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

כתיבה שיווקית באנגלית קולחת

כמו בעברית, גם באנגלית, לרצף יש חשיבות אדירה. כתיבה שיווקית באנגלית צריכה להציע לקוראים חוויה טובה וסיפור שיהיה מעניין עבורם לקרוא. אם אתם לא מרגישים נינוחים מספיק בשפה שאיננה עברית, אפשר ואף רצוי להיעזר בשירותי כתיבה שיווקית באנגלית.

 

דקדוק הוא קריטי

אם אנגלית היא לא שפת האם שלכם, האם אתם באמת שולטים בה על בוריה? ישראלים רבים בטוחים שיש להם אנגלית מספיק טובה כדי לכתוב טקסטים שלמים, אבל בכל הקשור לכתיבה שיווקית באנגלית יש לנושא הזה חשיבות עליונה. שגיאות כתיב וטעויות בדקדוק יגרמו לכם להיתפס לא מאוד רציניים, וגם לא ממש אמינים. הימנעו מכך בכל מחיר.

 

זהו צורך או בעיה

כשאתם כותבים ללקוחות שלכם כתיבה שיווקית חשוב שתזהו את הצורך שלהם, זה שאתם יודעים לענות עליו כל כך טוב. כתיבה שיווקית באנגלית, וזה כלל שנכון גם בעברית, צריכה לעזור ללקוח לבטא קושי, מחסור או צורך, ובאותה הזדמנות גם לשקף את התפקיד שלכם בפתרון הבעיה הזו.

 

אל תעמיסו ואל תחפרו

טקסטים ארוכים ומפרכים הם בעייתיים משום שהם נראים מאיימים ולרוב – הם יובילו לכך שתאבדו עוד קורא. כתיבה שיווקית באנגלית מסוכנת יותר בתחום הזה משום שבאנגלית המשפטים תמיד ארוכים יותר (נסו לתרגם את הפסקה הזו לאנגלית ותגלו את ההבדל). נסו לצמצם את הנפח, חלקו את הטקסט לפסקאות וככל שתקלו על הגולשים כך תעודדו אותם לקרוא, להישאר באתר ולגלות שאתם בדיוק מה שהם מחפשים.