כתיבת תכנים

5 כללים לכתיבת תכנים איכותיים

בין אם יש לכם אתר שנועד לצרכים מסחריים בלבד, בין אם אתם מקימים אתר שנועד לצרכים תדמיתיים ובין אם יש לכם בלוג שאתם מנהלים, אתם ודאי כבר יודעים שלא מספיק שיהיה לכם רק אתר על מנת להשיג פרסום משמעותי. הרי כללי המשחק נעשו מורכבים ותחרותיים הרבה יותר מאשר בעבר, וחשוב לדעת כיצד להתנהל בג'ונגל הזה בצורה הנכונה. אחד המושגים החשובים ביותר שכבשו את הזירה בהקשר זה הוא התוכן, כאשר כתיבת תוכן נעשית בצורה טובה זה כבר צעד ענק בדרך להצלחה, תוכן הוא שער הכניסה שלכם לנוכחות אפקטיבית באינטרנט. אבל איך יודעים לכתוב תוכן טוב? הנה חמישה כללי אצבע עבורכם, לגזור ולשמור.

  1. תהיו מובנים

כאשר ניגשים לכתוב תוכן באינטרנט חשוב להבין שהגולש הממוצע כבר מנוסה מאד בקריאה של טקסטים ארוכים (וגם קצרים), ובמרבית המקרים אין לו זמן או סבלנות להתעכב ולקרוא כל מילה ומילה. נכון, עבורכם האתר הוא הכל, והשקעתם בו שעות על גבי שעות כדי שיגיע למה שהוא – אבל חשוב להבין שעבורו מדובר בעוד אתר, שכמו רבים אחרים מנסה למשוך את תשומת הלב שלו, והוא למעשה לא ממש קורא את הטקסטים – אלא יותר "סוקר" אותם במהירות. לכן חשוב שהטקסט יהיה תמציתי וחד, ולא יגלוש לניסוחים מסורבלים או מורכבים מדי.

  1. תהיו ענייניים

זכרו: הגולש רוצה לקבל את מה שהוא מחפש, ועם הזמן הוא נעשה יותר ויותר רגיש להחדרתם של תכנים שיווקיים, ניחשתם נכון – בכלל ה"אינפלציה" באתרים ובפרסומות מכל הסוגים והמינים. לכן חשוב להישמר מאד מ"שיווקיות יתר", ולתת פשוט את המידע שיש לכם, באופן נייטרלי ומקצועי עד כמה שניתן. במקרה שאתם מקימים אתר תדמיתי כמובן שהכללים יהיו שונים, אבל עדיין חשוב מאד להימנע מסופרלטיבים וממילות שיווק כלליות הנזרקות סתם לחלל האוויר.

  1. תתאימו את כתיבת התוכן למנועי החיפוש והרשתות החברתיות

כדי שהאתר שלכם יקבל חשיפה אמיתית, אתם חייבים להראות את עצמכם. וכן, זה כרוך בעזרה חיצונית, שגם עולה כסף. פניה לחברות קידום אתרים ומומחי כתיבת פוסטים ברשתות החברתיות (או לחלופין הזמנת שירותי קידום ממומן בגוגל וקמפיינים ממומנים בפייסבוק), היא פשוט בלתי נמנעת.

  1. התאימו את הטקסט לקהל היעד שלכם

אל תתנסחו בצורה מופרזת אם אין בכך צורך. אם קהל היעד שלכם הוא צעירים שמחפשים בילויים – כתבו בשפה שלהם, אך כמובן לא באופן "חברי" מדי. צעדו בעדינות בין הטיפות של קרבה חברית ובין שמירה על ארשת מקצועית שמכבדת אתכם ואת השירות או התוכן השיווקי שיש לכם להציע.

  1. אל תעשו טעויות

מלבד שמירה כמובן על הכללים הללו, אל תעשו טעויות כתיב. זה לא נראה מקצועי, ומבריח לקוחות וקוראים פוטנציאליים, כבר מהרגע הראשון. לא בטוחים שכתבתם טוב? הראו את הטקסט לאדם שאתם מכירים באופן אישי, או אפילו פנו לעורך לשוני מקצועי, כדי להבטיח שיהיה לכם טקסט איכותי וברמה גבוהה.