כתיבת תוכן – 5 הטעויות הנפוצות שכל כותב עלול לעשות

כתיבת תוכן – 5 הטעויות הנפוצות שכל כותב עלול לעשות

כותבי תוכן אולי לא תמיד זוכרים זאת, אך אחת ממטרותיו העיקריות של הטקסט שלהם היא לגרום לגולשים להישאר באתר כמה שיותר: אם בשל הנתונים הטובים שהדבר ישקף לגוגל כאשר אתם מעוניינים בביצוע קידום אורגני, ואם בשל הרצון הישיר יותר למשוך את הלקוח ולהביא אותו לידי עסקה.

כותבי התוכן הרבה פעמים "עסוקים" תוך כדי הכתיבה בכל כך הרבה דגשים אחרים שאינם בהכרח חשובים (או שאינם חשובים באותו רגע), עד שמבלי משים הטקסט הסופי שלהם אינו יוצא "איכותי" – במושגים של גוגל, או שהוא אינו משרת את האינטרסים שלשמם הוזמן. אז איך נמנעים ממצב כזה? לפניכם 5 טעויות נפוצות שכותבי תוכן מבצעים, המהוות מעין "תמרורי אזהרה" שלא כדאי להתקרב אליהם:

1. מבנה טקסט לא קריא

חלקו את המאמר שלכם לפסקאות לא ארוכות מדי, ואם יש לכם טענה מורכבת, נסו לפצל אותה לבולטים (תבליטים) או לכל הפחות לפצל אותה לכמה משפטים קריאים, ולנסות לסנן את מה שלא חשוב או רלוונטי עד כדי כך. הקדישו תשומת לב מיוחדת לשאלה 'כיצד נראה הטקסט במבט כולל, מרחוק?' ובדקו האם הוא נראה קריא בעיניכם במבט ראשון.

2. שכתוב

אז נכון, כולם יודעים שאסור להעתיק. אבל מה בנוגע לשכתוב? הרבה אנשים שעוסקים בתחום כתיבת תוכן סבורים כי העתקה של הטקסט ממקור אחר ועריכתו מחדש "כי ככה נוח" (באמת), עשויה להיות לא מספיק טובה, וכך הרסנית עבור האתר שבו אתם מפרסמים. לכן מוטב להתרחק אפילו מההעתקה הראשונית שנועדה רק לצרכי נוחות, כדי למנוע מצב של שכתוב. הדבר הנכון והטוב ביותר לעשות בהקשר זה אם כן, הוא לקרוא מעט את המידע הדרוש לכם, ומיד לאחר מכן לנסח אותו במילים שלכם – וכך להמשיך בכל רעיון שאתם קוראים ומעוניינים לעשות בו שימוש בטקסט הסופי שלכם.

3. עיגולים סביב אותה נקודה

ניסוחים מסורבלים, קושי להסביר את הנקודה בינכם לבין עצמכם או אפילו נושא שאינם בקיאים בו לחלוטין – כל אלה בוערים על ראש הגנב ומבהירים היטב לקוראים בדיוק את מה שאינכם רוצים שיידעו: שאתם לא "יושבים" טוב על החומר, מכל סיבה שהיא. כדי להימנע מכך, חשוב להתעכב בדיוק על הנקודות שאינן ברורות לכם, ולברר אותן לעצמכם לפני שתמשיכו בכתיבה.

4. אי עמידה בדרישות הטקסט

במיוחד אם אתם עוסקים בתחום של כתיבת תוכן איכותי בלבד, ואתם מקבלים הנחיות מלמעלה (אבל לא רק) – שימו לב שאתם כותבים את מה שהתבקשתם לכתוב עליו. במיוחד אם אתם באמצע שטף של כתיבה, לא נעים לגלות רק בסוף שעליכם למחוק חצי ממה שכתבתם…

5. חזרתיות

נכון שקשה לשים לב לכך, אבל ככל שמשתדלים יותר להבחין בכך, כך הרגישות תעלה עם הזמן והטעויות יתגלו מאליהן: אל תחזרו על מילים שוב ושוב, וגם לא על טענות שכבר נאמרו. זה לא מקצועי, ומעייף את הקוראים.