כתיבה עסקית – איך לעשות את זה נכון?

כתיבה עסקית – 5 טיפים לכתיבה עסקית

עסקים קטנים וגדולים אולי שונים ביניהם בלא מעט פרמטרים אבל יש לכולם מכנה אחד משותף: כולם מחפשים חשיפה, פרסום וכמה שיותר לקוחות. כדי להגיע אל המטרה הזו הם משקיעים לא מעט בפיתוח תוכן לאתר האינטרנט, לחומרים השיווקיים ולרשתות החברתיות, תוכן שמתאפיין בכתיבה עסקית, כמובן. השאלה הגדולה היא איך בעצם  עושים את זה נכון, וחמשת הטיפים שלפניכם יעזרו לכם להגיע לתשובה הנכונה.

 

1 – בחירת נושאים

כתיבה תוכן לעסקים צריכה לקחת בחשבון את מילות החיפוש הנפוצות והרלוונטיות ביותר, שכן אלו הן המילים שהלקוחות שלכם יחפשו בגוגל ובמנועי החיפוש האחרים. לכן, לפני שאתם ניגשים למלאכת הכתיבה עצמה כדאי שתגבשו רשימת מילים וביטויים שתשרת אתכם בתהליך הכתיבה. למשל, אם אתם מציעים שירותי ייעוץ פיננסי רצוי שתשתמשו בביטויים נפוצים הקשורים בתחום שלכם, ביטויים שהלקוחות כנראה יקלידו בשורת החיפוש.

 

2 – טקסטים ממוקדים

טקסט ממוקד יותר יביא לכם יותר תוצאות, וזו פשוט עובדה בשטח. הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים כנראה ייבהלו למראה מאמר הכולל 4,000 מילה, אבל כתיבה עסקית ממוקדת ומאמרים קצרים יותר ישיגו את המטרה שלכם. הגבלת המילים גם תחייב אתכם להתמקד בנקודה אחת בכל פעם, ולא לעייף את הלקוחות עם סיפורי אלף לילה ולילה.

 

3 – כתיבה עסקית תקינה

עברית היא שפה קשה אבל זה ממש לא אומר שמותר לכם לעשות טעויות. ודאו שאתם משתמשים בעברית תקינה, ואל תשכחו לתת תשומת לב לקהל היעד שלכם. עורכי דין, אקדמאיים ואף אנשי הוראה, כולם יהיו רגישים לשגיאות דקדוק ולטעויות כתיב. כתיבה עסקית חייבת לשדר מקצועיות ואמינות, וטעויות מהסוג הזה ישיגו את ההיפך הגמור.

 

4 – כתיבה קולחת

אתם לא היחידים שרוצים להגיע אל הלקוחות שלכם, וגם המתחרים נאבקים על קהל היעד הזה בדיוק. לכן, כתיבה עסקית צריכה למשוך את הגולשים, לסקרן אותם ולגרום לה להבין שאתם הטובים ביותר. נסו לדבר אל הלקוח בגובה העיניים, הימנעו מטקסטים יבשים שמזכירים ערכים בוויקיפדיה וגם שילוב של מעט הומור וציניות יכול לגרום ללקוח להתעניין בכם קצת יותר.

 

5 – הפגינו מקצועיות

הנושא החשוב ביותר הוא, כמובן, נושא המקצועיות. כתיבה תוכן עסקית היא הדרך שלנו לשדר ללקוחות שלנו שאנחנו הכי טובים שיש, ואם אנחנו לא בקיאים בפרטים אנחנו נראים די חובבנים. לכן, גם כשאתם שוכרים שירותיו של כותב מאמרים מקצועי, ודאו שהוא מכיר אתכם, את המוצר ואת התחום בכלל. כך תוכלו לייצר תכנים ברמה גבוהה באמת.