כתיבה יצירתית

IMG_5784

כתיבה יצירתית – מעשה במאמר שמעניין לקרוא

אנשים רבים מעידים שהם אוהבים לכתוב, וכמה שיותר, אבל כשהם נדרשים לכתוב מאמר יצירתי הם נתקלים בכמה בעיות שעשויות לעצור אותם ואולי אף לייאש. הבעיה הראשונה היא, כמובן, בעיית משפט הפתיחה. משפט פתיחה ענייני וטוב יעזור לך לייצר מאמר זורם וענייני הרבה יותר, והוא יעזור לקורא להיכנס לקצב, להסתקרן ולקרוא עוד. אחד הטיפים המרכזיים והחשובים ביותר שנוכל להציע לכם אם אתם תקועים בשלב משפט הפתיחה הוא – דלגו עליו. פשוט כך. התחילו לכתוב את עיקרי המאמר, תנו לעט לשרבט או למקלדת לעבוד, ובמהלך הכתיבה תוכלו לקבל מושג טוב יותר לגבי האופן שבו הוא צריך להיפתח. לדוגמה, אם תוך כדי הכתיבה אתם מזהים שהצלחתם לספק מדריך בנושא מסוים, הפתיחה שלכם יכולה לפנות ישירות לקהל היעד, להציב בפניהם את הדילמה שעל הפרק – ולמשוך אותם להמשיך לקרוא כדי למצוא את הפתרון לסוגיה הרת הגורל שעמה הם מתמודדים, זאת כתיבה יצירתית איכותית.

כתיבה יצירתית – זה הקטע של כל מאמר איכותי

כתיבה יצירתית מורכבת מפתיחה אטרקטיבית שמעודדת את הקורא להמשיך לקרוא – אבל גם מסיום שעושה סדר בבלגן ואולי אפילו משאיר טעם של עוד, אם יש לכם עניין למשוך את הקורא למאמרי תוכן אחרים באתר, לרשומות נוספות בבלוג או אפילו אל דף הפייסבוק שלכם. סיום המאמר הוא בדרך כלל משפט מסכם שמזכיר לקורא במה תרם לו המאמר ומה הוא יכול לעשות עם המידע שקיבל. אם ייעצתם לקורא על דרכים שונות לבניית תיק השקעות, סכמו לו במשפט או שניים את היתרונות של האפשרויות השונות או את החשיבות הרבה של תכנון נכון בבניית פורטפוליו. לחלופין, אם הצעתם טיפים לשינויי תזונה וספורט, הזכירו לקורא שככל שיאמץ יותר רעיונות כך יוכל לשפר את בריאותו, את המראה שלו או את אורח החיים שלו. במילים אחרות, אם בתחילת המאמר שלכם הצגתם שאלה או בעיה – בסיום המאמר אתם מסכמים את התשובה או את הפתרון, סגירת מעגל.

היו שנונים

השנינות היא טיפ שעשוי להיראות כלא רלוונטי לחלק מהאתרים או הבלוגים, אבל האמת היא שאם אתם רוצים לגרום לגולש לקרוא את המאמר שלכם, אתם צריכים למשוך את תשומת ליבו ולגרום לו לרצות לקרוא עוד ועוד. כתיבה קלילה, זורמת וחדה תעודד את העוקבים שלכם להמשיך לא רק לתוכן הנוכחי, אלא למאמרים נוספים שתציעו להם. אם בנוסף לידע שלכם בתחום הם גם ימצאו שאתם קולחים וענייניים, הם יחזרו לאתר שלכם וגם ימליצו עליו לחברים ולקולגות שעשויים למצוא עניין וערך מוסף במה שיש לכם לומר. אז גם אם נראה לכם שהנושא שלכם אפרורי או כבד, תמיד אפשר למצוא את הדרך להפוך אותו לקליל יותר.

רלוונטיות היא שם המשחק

אז יש לכם משפט פתיחה מלהיב ומשפט מסכם שמפיל את הקוראים מהרגליים, ואפילו הצלחתם להפגין שנינות לאורך המאמר שלכם, אבל עדיין אין לכם מספיק קוראים. נסו להבין מדוע זה קורה, והתחילו בשאלה החשובה מכל – שאלת הרלוונטיות. אם פרסמתם את המאמר שלכם באתר אחר, האם הנושא שלו קשור לנושא האתר או לפורום שבו פורסם? וודאו שאתם פונים לקהל היעד הנכון כדי להימנע ממצבים לא נעימים שבהם המאמרים הנפלאים שלכם נותרים מיותמים מקוראים. אם אתם יועצים בתחום שוק ההון, הימנעו מפרסום המאמר שלכם בפורום של סטודנטים לפסיכולוגיה או באתר של אימהות טריות, בעיקר משום ששוק ההון הוא לא הסיבה שגולשי האתר נמצאים בו. מאמר מסודר, שנון ורלוונטי הוא הכלי החשוב ביותר, ואת מאמצי הכתיבה היצירתית שלכם כדאי שתמקדו שם.