כותב תוכן

איך תזהו כותב תוכן *לא* איכותי?

בישראל, כמו בכל שאר מדינות העולם המערבי, אין תלמיד שמסיים בית ספר תיכון, ולעתים אפילו חטיבת ביניים או בית ספר יסודי, מבלי שהוא נדרש לכתוב חיבור אחד לפחות בן כמה מאות מילים. לכן כאשר מדברים על כתיבת תוכן או על כתיבה בכלל, רבים סבורים שבשל היכרותם הקודמת עם המילה הכתובה הם יכולים להציע את שירותיהם באופן מקצועי ללא כל הכשרה ספציפית בתחום השירות שלהם. אך חשוב להבין שבמיוחד כאשר מחפשים כתיבת תוכן איכותי לאינטרנט ולשיווק בכלל, ישנה חשיבות עליונה להיכרותו של הכותב עם עולם הדיגיטל והשיווק, וכל שכן למקצועיותו  ולרמת הכתיבה שלו. אז איך תדעו לזהות כותב תוכן איכותי? עם כמה כללי אצבע ראשוניים תוכלו לסנן את רוב הכותבים שלא יהיו רלוונטיים עבורכם, עד למציאת האחד או האחת.

הרמזים המסגירים

ראשית מבחינת הכתיבה הטכנית עצמה, יש לא מעט "רמזים" שיכולים לחשוף כותבי תוכן שאינם מקפידים על רמת כתיבה גבוהה:

  • חזרה על מילים או ביטויים שלא לצורך – ביטוי צרפתי מפורסם מכנה את אותן מילים בשם "קביים לשוניות", מפני שהן משמשות כמעין משענת לאדם האומר אותן, אך מלבד זאת אין להן כל צורך או משמעות במשפט ולכן הן מעידות יותר מכל על חוסר מקצועיותו של הכותב. מלבד זאת, כל חזרה אחרת על מילה או ביטוי יותר פעם אחת, במקרים בהם היה אפשר להתנסח אחרת (למשל שימוש במילה "ברור" בשני משפטים עוקבים, "כאשר", "לדוגמה", "עם זאת" ועוד ועוד) אינה מעידה גם היא על כתיבת תוכן איכותי במיוחד.
  • שגיאות כתיב – אם כבר מזכירים שפות אחרות, הרי ששגיאות כתיב הן מה שמכונה באנגלית "big no-no" והן כמובן מעידות על העדר בקיאות ושליטה בשפה העברית
  • משלב שפה לא נכון – גם אם אינכם מחשיבים את עצמכם ל"תולעי ספרים", לאחר בחינה של כמה טקסטים נבחרים תוכלו להבחין בכך: לכל טקסט אמורה להיות "רמה" משלו – מליצית, עממית, אקדמית, מקצועית וכו' – ובהתאם לכך סגנון הכתיבה ורמתה צריכים להיות תואמים לכל האורך. בטקסטים שאינם שומרים על משלב שפה נכון שכזה אפשר למצוא ביטויים כמו "הילכו שניבם יחדיו" לצד "זה לא מה שחשבתם" – אם שילוב שכזה צורם גם לכם, כנראה שהבעיה אינה אצלכם.