תוכן שיווקי לעסק שלכם

תוכן שיווקי איכותי מתבסס על מחקר מעמיק

תוכן שיווקי הפך בשנים האחרונות למעין מלכודת דבש: מצד אחד אם עושים אותו טוב, באפשרותו להגיע לקהלי יעד בלתי מוגבלים (וכבר ראינו בהקשר זה איך מצטרפים מיליוני צופים מכל העולם לצפייה בסרטון נישתי למשל, או ששיר לא צפוי הופך סתם כך לוויראלי), ומצד שני הגולשים באינטרנט כבר כל כך מנוסים ונזהרים מצמד המילים הזה, שאם התוכן אינו טוב – הוא עלול ליצור אצלם תגובה הפוכה ולהביא לאנטגוניזם, שבסופו של דבר פשוט יבריח אותם. אז איך יודעים לייצר תוכן שיווקי, שיהיה גם משמעותי אבל גם ימשיך להיות רלוונטי?

בשביל לכתוב תוכן שיווקי הכירו את קהל היעד שלכם

הסוד לכתיבת תוכן שיווקי איכותי נעוץ בראש ובראשונה בהבנת קהל היעד שלכם: אל תתפתו לכתוב עובדות מיותרות למשל שלא יעניינו את הגולשים שלכם, ואל תכתבו בניסוחים מסורבלים, בשפה גבוהה או לחלופין נמוכה מדי. אם זהו אינו סוג התוכן ש"מדבר" לגולשים שלכם, הוא פשוט לא צריך להיות שם.

אבל יש לי סגנון כתיבה מאד ייחודי

אלא אם אתם פונים לשירות מאד אישי ובוטיקי שפונה למספר מצומצם של מתעניינים, פשוט אל תכניסו את עצמכם אל תוך התוכן. נכון שהיום מקובל להגיד "התוכן הוא המלך", אבל חשוב להבין שכאשר אתם אלה שכותבים אותו, נקודת המוצא היא שהמלך כאן הוא למעשה הגולש עצמו – ממש כמו לקוח בחנות ש"תמיד צודק". כך, בתור מי שמייצרים את התוכן, עליכם למשוך את תשומת הלב של הגולש ולחשוף אותו למוצר שלכם בצורה הפשוטה והמקצועית ביותר, זו שבאופן פשוט תעורר אצלו תגובה חיובית וסקרנות לעוד.

חשבו מחוץ לקופסא

נכון, זה אולי עשוי להישמע כמו קלישאה, אבל למעשה זו אינה משימה מורכבת כל כך: היצירתיות הכרוכה ביצירת תוכן מקורי ומרענן אינה חייבת להסתכם רק בסלוגן חדש שעוד לא עשו בו שימוש, אלא יש עוד אלפי כיווני מחשבה אחרים שתוכלו להפתיע איתם את הגולשים הפוטנציאליים שלכם: קונספט חדשני ומפתיע לטקסטים, העברת המסרים בצורה חדשה שעוד לא עשו בה שימוש, או כל רעיון אחר שיכול לעלות בדעתכם. אם עדיין אין לכם רעיון, צאו מגבולות האינטרנט, וחשבו על קמפיינים מפתיעים שיכולים להתקיים במרחב הציבורי – ולאחר מכן "תרגמו" זאת לשפה הדיגיטלית והתאימו אותן זו לזו עד כמה שניתן.

הישארו מדויקים

אחרי הכל, זכרו כי כתיבה שיווקית היא אמנות בפני עצמה. בתוך הצלילה לעומק והחיפוש אחר הדבר הנכון, אתם עלולים לא פעם למצוא את עצמכם הולכים לאיבוד, ונודדים למחוזות אחרים. לכן כדאי מאד להיעזר באדם קרוב (או אפילו מקצועי) שאתם סומכים עליו בהקשר זה,  ולבקש ממנו לתת לכם משוב על הטקסטים – תוך כדי עבודה או בסופה. מציאת השפה הייחודית לאתר שלכם אינה מלאכה פשוטה, אבל היא ללא ספק שווה את המאמץ בסופו של דבר.