כתיבה שיווקית בפייסבוק – מה זה אומר?
אם יש רשת חברתית אחת שלא צריך להציג זוהי בוודאי פייסבוק. אם נהיה כנים עוד יותר, סביר להניח שזו אחת המילים הראשונות שגם הילדים שלנו לומדים להגיד. זה לא פרט מפתיע במיוחד, ואין ספק שיש לרשת החברתית הזו לא מעט יתרונות, בוודאי לבעלי עסקים קטנים שרוצים לקדם את העסק, לחזק את המותג ולהגדיל את הנוכחות שלהם בעולם הדיגיטלי. כל עסק יכול להקים דף עסקי בפייסבוק, לעצב אותו כרצונו ולהזמין את הלקוחות לשמור על קשר. בעלויות מזעריות הוא יכול גם לנהל קמפיינים ולהגיע לקהל יעד חדש. אלא שגם קידום אורגני (ללא עלות) וגם קידום ממומן הם שני מהלכים שמחייבים מרכיב אחד משותף: כתיבה שיווקית לפייסבוק. אז מה זה אומר?
מה היא כתיבה שיווקית בפייסבוק?
כתיבה שיווקית בפייסבוק אינה שונה בהרבה מכתיבה "רגילה" בפייסבוק, אבל יש כמה הבדלים משמעותיים מאוד שכדאי להכיר. בתור התחלה, כתיבת פוסטים בפייסבוק חייבת להיות ממוקדת מאוד. זהו לא המקום לפוסטים ארוכים ומפרכים שיגרמו לקוראים להמשיך הלאה, וברשת חברתית מהירה ועמוסת מידע זה בדיוק מה שיקרה. אם כן, כתיבה שיווקית ברשת החברתית הפופולארית ביותר היא כתיבה תמציתית ומדויקת מצד אחד, אבל ממוקדת, חדה ומושכת מצד שני. היא כוללת כותרת מושכת שלוכדת את עינו של הקורא, היא נוגעת בנקודה רגישה והיא גורמת לו לזוז בכיסא. בתקווה היא גם תגרום לו להזיז את העכבר לעבר הפעולה שאנחנו מצפים ממנו לבצע.
איך אצלנו ב-text-il כותבים תוכן שיווקי לפייסבוק?
אנו מתחילים במחקר מדויק כי הוא צעד חשוב ובסיסי הרבה לפני שניגשים למשימה עצמה. כתיבה שיווקית בפייסבוק איננה עניין של מה בכך. היא מחייבת אותנו להכיר את הלקוחות, לזהות את הצרכים שלהם, לאפיין את האישיות שלהם (עד כמה שאפשר) ולמצוא את הדרך הנכונה לגרום להם להתעניין במוצר שלנו, בשירות שאנחנו מציעים או בנו, האנשים שמאחורי המותג. רק על ידי תכנון נכון ובחירת המילים האידאליות להעברת המסר נוכל להשיג את המטרה, לייצר תוכן שיווקי איכותי ולעודד את הלקוחות שלכם לקנות את המוצרים.