כתיבה שיווקית בפייסבוק – איך לעשות זאת נכון?

כתיבה שיווקית בפייסבוק – איך לעשות זאת נכון?

כל משווק, יועץ אסטרטגי או מקדם אתרים יגיד ש"חשוב לפתוח דף פייסבוק עסקי". אך מעבר לכך, רבים מאד מתקשים במציאת הנוסחה הנכונה לשיווק דרך פייסבוק, ולמעשה מעטים מצליחים לעשות זאת. כדי להסביר מדוע מדובר במשימה כל כך מורכבת, לא חייבים להיכנס לנבכי האלגוריתמים המורכבים (והמסתוריים) של ענקית האינטרנט, אלא מספיק לחשוב על הרציונל הפשוט והאינטואיטיבי שעומד מאחוריה: הרי אחרי הכל, ייעודו של אתר פייסבוק הוא לשמש כרשת חברתית בה הגולשים יבלו עוד ועוד, וכדי שזה יקרה, יש למנהלי האתר אינטרס מובהק וברור לשמור על אווירה ניטרלית ככל האפשר מפרסומות ומספאם. כלומר – כמה שפחות אווירה שיווקית.

אז האם בכלל אפשר לשלב פרסומות בפייסבוק?

התשובה לכך היא בהחלט כן – מפני שמהעבר השני ובאופן מעט פרדוקסלי מבחינת כתיבת תוכן, פייסבוק למעשה זקוקה למפרסמים ולמשווקים כמו אוויר לנשימה; זהו הרווח הכי משמעותי שלה, והצלחתה קמה ונופלת על תחום הפרסום. אז איך מכניסים את שני ההפכים הללו תחת אותה קורת גג? בשילוב עדין, נכון וזהיר של התוכן שלכם, ותוך קריאה מדויקת ומתמדת של המתחדש בתחום. אך כמובן, מלבד כתיבה שיווקית בפייסבוק יש גם צורך בגיוסם של כלים נוספים לטובת הענין – הכל כדי להשיג אווירה ניטרלית מחד אך "דוחפת קלות" לביצוע עסקה – או לכל הפחות השארת פרטים. בין שלל האמצעים העומדים לרשותכם נמנים סרטונים ויראליים ושידורים חיים, פוסטים בבלוג, תמונות, ממים, סקרים ועוד – ומעל כולם פוסטים שמושכים את הקהל במיוחד כמו מבצעים, טכניקות תצוגה חדשניות או סקופים שלא ניתן למצוא במקום אחר.

מהו מקומה של הכתיבה השיווקית?

לאור הרשימה המכובדת שציינו למעלה, יש שישאלו האם יש בכלל טעם בהשקעת אנרגיה לצורך כתיבה שיווקית בפייסבוק, והאם לא די בכל הכלים האחרים הללו? התשובה היא לא, ולא מוחלט – וחשוב להבין מדוע: זכרו כי האלגוריתם של פייסבוק, כמו גוגל, עדיין ממוקד רובו ככולו על המילים שנבחרו להיכתב בפוסט, ולכן כל מילה חשובה בו; וכמו בגוגל, לא רק מילות המפתח חשובות, אלא גם ה"מעטפת" שלהן – כלומר ניסוחים בהירים ומקצועיים, שפה גבוהה ועשירה ופוסטים מעולים שמחדשים לגולשים עם תוכן משמעותי ורלוונטי בכל פעם מחדש.